Jaki olej przy hashimoto - kilka rodzajów oleju - pora-na-zdrowie.pl

Olej to produkt, który gości niemal w każdej kuchni. Stosowany przy obróbce termicznej i dodawany do rozmaitych potraw, podkreśla ich smak i wydobywa z nich to, co najlepsze. Na sklepowych półkach można natknąć się na różne rodzaje olejów, począwszy od rzepakowego i słonecznikowego, przez kokosowy i lniany, po olej z czarnuszki i oliwę z oliwek. Jaki olej przy Hashimoto sprawdzi się najlepiej? Poznaj najciekawsze propozycje i już dziś dokonaj zmian w swoim jadłospisie!

Olej a Hashimoto – co musisz wiedzieć?

Odpowiednia dieta to – obok farmakoterapii – podstawa leczenia rozmaitych schorzeń, zwłaszcza tych o podłożu autoimmunologicznym. Zalicza się do nich m.in. choroba Hashimoto, która diagnozowana jest u coraz większej liczby osób. Jednym z jej charakterystycznych objawów jest skłonność do przybierania na wadze i trudność z pozbyciem się nadprogramowych kilogramów. Wielu pacjentów podejmuje próby odchudzania, odstawiając w pierwszej kolejności tłuszcze, w tym oleje. Czy słusznie?

Przede wszystkim należy podkreślić, że tłuszcze pełnią w diecie bardzo ważną funkcję. Ich zbyt niska podaż może skutkować niedoborem witamin D, K, E i A, a także upośledzeniem funkcjonowania układu odpornościowego. Warto dodać, że dobrej jakości oleje uchodzą za prawdziwą skarbnicę substancji odżywczych, w tym kwasów omega-3, które wykazują silne działanie przeciwzapalne. Zatem jaki olej przy Hashimoto spożywać, żeby wspomóc pracę tarczycy i skorzystać z jego dobroczynnych właściwości?

Jaki olej przy Hashimoto sprawdzi się najlepiej?

Zastanawiasz się, jaki olej przy Hashimoto najlepiej zda egzamin? Nie ulega wątpliwości, że największym sprzymierzeńcem przy autoimmunologicznym zapaleniu tarczycy są tłuszcze pochodzenia roślinnego, do których zalicza się m.in. oliwa z oliwek, olej lniany, olej z czarnuszki, olej z wiesiołka oraz olej konopny. Oto ich najważniejsze właściwości:

  • oliwa z oliwek – obfituje w antyoksydanty, działa przeciwzapalnie, wspomaga przemianę FT4 w FT3,
  • olej lniany – przyspiesza metabolizm, wspomaga trawienie, poprawia wskaźniki insulinooporności,
  • olej z wiesiołka – pomaga usuwać toksyny z organizmu, korzystnie wpływa na układ nerwowy,
  • olej konopny – wspiera mikroflorę jelitową, usprawnia funkcjonowanie układu immunologicznego,
  • olej z czarnuszki – obniża stężenie TSH i anty-TPO, podnosi poziom T3.
Osoby zmagające się z Hashimoto powinny sięgać przede wszystkim po oleje roślinne, które uchodzą za prawdziwą skarbnicę substancji odżywczych, w tym kwasów tłuszczowych omega-3.

Jednym z kluczowych elementów łagodzenia objawów Hashimoto jest odpowiednia dieta. Nie powinno zabraknąć w niej zdrowych tłuszczów, w tym olejów, które zwiększają przyswajalność ważnych witamin i usprawniają pracę układu odpornościowego. Jaki olej przy Hashimoto spożywać? Najlepiej sprawdzą się tutaj oleje roślinne, które obfitują w cenne kwasy tłuszczowe omega-3, niwelujące stany zapalne w organizmie.

Źródła:

  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27852303/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28900017/
  • https://pdfs.semanticscholar.org/14fb/87d296a0ae51f59dbecd4d8e224144c485f7.pdf
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33561976/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32588591/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34080722/

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*